Pákai: nem tudok együtt dolgozni az igazgatóval

Hónapok óta fenntarthatatlan feszültség uralkodik a közszolgálati televízió (TVR) kolozsvári területi stúdiójában, emiatt mondott le főszerkesztői tisztségéről Pákai Enikő, a magyar adás vezetője.
A Krónika kérdésére elmondta, nem tud tovább együttműködni a területi stúdió igazgatójával, Romeo Couţival, konfliktusuk okairól azonban nem kívánt részleteket elárulni. „Maradjunk annyiban, hogy a probléma sokrétű, és nyilvánvaló, hogy nem találnak az elképzeléseink arról, hogy mit kellene tenni, ezért nem vállalom a főszerkesztői munkát. Mivel a kolozsvári területi stúdió igazgatótanácsában közösen kell döntéseket hozni, ilyen formában ez nehezen menne” – mondta a leköszönő főszerkesztő, aki 2013 óta vezette a kolozsvári magyar adás szerkesztőségét. Hasonló okokból mondott le a román nyelvű adás főszerkesztője, Adrian Rozenberg is.

A Román Televíziótársaság által működtetett területi stúdióknál egyébként a múlt hónap végén lejárt a vezető beosztású személyek szerződése, Irina Radu, a TVR vezérigazgatója azonban minden érintett kinevezését meghosszabbította újabb három hónapra. A vezérigazgató körlevelet is küldött az érintetteknek, melyben többek között megjegyzi, januárban személyesen is tájékozódni akar „a kolozsvári területi stúdióban uralkodó rendellenes és bonyolult helyzetről”. Érthetetlen tehát, hogy a TVR vezetősége miért nem próbálta korábban megoldani a kolozsvári problémát, ha tisztában volt a stúdióban uralkodó állapotokkal.

Pákai Enikőtől azt is megkérdeztük, hogy a kialakult konfliktushoz van-e köze a tavalyi Beatrice-koncertről készült uszító hangvételű tudósítások kapcsán kialakult botránynak. A leköszönő főszerkesztő azt mondta, „nyilvánvalóan voltak nézeteltérések az említett téma kapcsán is”. Mint ismeretes, a Kolozsvári Magyar Napok tavalyi kiadása alkalmával a TVR1 tudósítást közölt, amely azt sugallta, hogy irredenta rendezvénysorozat zajlik Kolozsváron, és úgy értelmezte, hogy a Beatrice együttes XX. század című dala kedvező fényben tüntette fel Sztálint, Hitlert és az Iszlám Államot.

A felvételt a kolozsvári román adás főszerkesztője nem engedte adásba, attól még a román kollégák is elhatárolódtak. A közszolgálati televízió etikai bizottsága tavaly októberben úgy döntött, a riport készítői a televízió etikai kódexének hat pontját hágták át, köztük a legfontosabbat, miszerint a közszolgálati újságírónak tiszteletben kell tartania az igazságot, a vitás témákat pedig részrehajlás nélkül kell kezelnie. A Krónika úgy értesült, a tudósítást a kolozsvári területi stúdiójának igazgatója, Romeo Couţi döntése nyomán tette közzé a TVR országos csatornája.

Forrás
Megosztás a Google Pluson

0 megjegyzés: